Lista zapisa za koncept:

Ukupno: 4
1
thumb
Naziv
Staklo • Glass
Opis
U zbirci se nalaze predmeti svakodnevne upotrebe ( posudice, spremnice, čaše, boce i bočice za pića i kozmetiku, zdjele, zdjelice, pritiskivači za papire, servisi za pića, podnosi, tanjuri i tanjurići, vaze, ukrasni predmeti, staklene privjeske, staklene dijelove rasvjetnih tijela, staklene lustere. Zbirka posjeduje i vitraje, skice i nacrte za iste, staklene mozaike, suvremene skulpture od stakle, fragmente staklenih mase i nešto alate za izradu stakla.
MUO baza
Fundus Pohrane Zbirka Anke Gvozdanović Restauratorske radionice 
 
Povezani zapisi
2
thumb
Naziv
Slikarstvo • Paintings
Opis
Zbirka slikarstva Muzeja za umjetnost i obrt jedna je od manjih ali svakako ne zato i manje značajnih zbirki ovog Muzeja. Broji oko 2.000 predmeta; tempera na drvu, ulja na platnu, ikona, portretnih minijatura, slika na staklu, akvarela, crteža itd. U usporedbi s nekim drugim zbirkama MUO, ovaj se broj i ne čini tako velikim, no usporedimo li ovu zbirku s nekim samostalnim institucijama specijaliziranim za slikarstvo uočit ćemo da je ovo jedna od veći zbirki slikarstva u Hrvatskoj. Ipak značaj ove zbirke nije u broju predmeta koje sadrži već u izuzetnoj kompleksnosti materijala koji ju sačinjava i vrlo velikom vremenskom rasponu koji obuhvaća, od 14. stoljeća do danas. U ovim općenitim natuknicama o zbirci krije se nekoliko cjelina za koje bi se gotovo moglo ustvrditi da sačinjavaju posebne zbirke unutar zbirke. To se prvenstveno odnosi najcjelovitiju zbirku portretne minijature u Hrvatskoj od 17. stoljeća do nestanka ove slikarske discipline u drugoj polovini 19. stoljeća. Unutar toga potrebno je izdvojiti svakako nekoliko vrhunskih nizozemskih minijatura, nažalost nepoznatih autora iz prve polovine 17. st., zatim francusku minijaturu 18. st., te najcjelovitiju grupu minijatura zagrebačkog kruga iz sredine 19. st. s radovima njezinih najznačajnijih predstavnika, Dragutina Starka, Jakoba Stagera, i prvog «pravog» zagrebačkog slikara Ivana Zaschea. Značaj djelovanja ovih umjetnika u Zagrebu u prvoj polovini i sredinom 19. stoljeća u toliko je veći ako se ima na umu da upravo njihov rad tvori prvu konzistentnu, autohtonu cjelinu tog doba koja proizlazi iz umjetničkih i kulturnih potreba tada nastajućeg zagrebačkog građanskog sloja, te uz Osječku slikarsku školu također zastupljenu u zbirci radom Huge Conrada von Hötezendorfa «Alpski krajolik» iz 1853. tvori osnovu razvitku hrvatskog slikarstva 19. st.
MUO baza
Fundus Pohrane Zbirka Anke Gvozdanović Restauratorske radionice 
 
Povezani zapisi
3
thumb
Naziv
Satovi • Clocks and Watches
Opis
Zbirka satova po kvaliteti je i broju predmeta najznačajnija kolekcija satova u Hrvatskoj. Obuhvaća više od 400 kućnih te oko 500 džepnih i ručnih satova nastalih od sredine 17. stoljeća do danas. Izdvajaju se barokni engleski podni satovi, tabernakl satovi i zidni satovi uglavnom srednjoeuropske provenijencije te izuzetno kvalitetni francuski figuralni klasicističko-empirski satovi od pozlaćene bronce. Džepni satovi nastali su u rasponu od sredine 17. stoljeća (sat sa samo jednom kazaljkom), preko satova s vretenastom zaprečnicom većinom engleske izrade do francuskih i švicarskih, često emajlom ukrašenih primjeraka, uglavnom iz 19. i s početka 20. stoljeća. Ručni satovi pokrivaju posljednjih sto godina: prvi su izrađeni još u vrijeme Prvog svjetskog rata, dok su najzastupljeniji švicarski mehanički satovi proizvedeni između 1950. i 1980. U recentnoj produkciji zanimljivi su dizajnerski Swatchevi.
MUO baza
Fundus Pohrane Zbirka Anke Gvozdanović 
 
Povezani zapisi
4
thumb
Naziv
Kiparstvo • Sculpture
Opis
Nukleus zbirke čini sakralno kiparstvo nastalo u periodu od petnaestog do dvadesetog stoljeća koje predstavlja najveći i najznačajniji fond te vrste u Hrvatskoj. Uz prvo otkupljeni fond kipova i oltara iz kasnogotičkog razdoblja, osobito su vrijedni oni artefakti nastali u baroknom razdoblju u kontinentalnoj Hrvatskoj. Rezbareni su u drvu, polikromirani i pozlaćeni. Svojim morfološko stilsko tipološkim karakteristikama u najvećem broju pripadaju srednjoeuropskom kiparskom krugu ponajviše istočnoalpskoj regiji iz koje su se u najvećoj mjeri slijevali utjecaji prema kontinentalnom dijelu Hrvatske. Kvalitetom izvedbe, tipološkom raznolikošću i rasponom ikonografske tematike, zbirka daje presjek cjelokupnog razvoja baroknog kiparstva kontinentalne Hrvatske.
MUO baza
Fundus Pohrane Zbirka Anke Gvozdanović Restauratorske radionice 
 
Povezani zapisi
Ukupno: 4